N-146
A.P.F.J. Otten
Havermarkt 25a Breda verstrekt 1906
A.T.J.P. Otten
Breda vervallen 1948
P.W.A.M. Otten
Rijkesluisstraat D 361 Oirschot verstrekt 1948
Aanvullende informatie
Foto 1
De firma Otten bouwde naar verluidt een twaalftal motorfietsen, waarvan er nog verschillende bestaan. Deze machine is het laatste model van Otten uit 1913 en heeft een Duits Fafnir motorblok.
Ruud van Bijnen
Foto 2
De motor met kenteken N-146 is in ons familiebezit. Deze motor wil ik weer draaiend maken en zoveel mogelijk origineel houden. Advies m.b.t. waar banden te kopen en advies m.b.t. brandstof en olie zijn welkom.
De foto hiernaast is ook een Otten, maar dan nog ouder en hij heeft een ander kenteken gehad. Het motorblok van deze machine is door Otten zelf gegoten.
Piet Otten
Foto 3
Allemaal Studebakers 1931 op een rijtje bij de importeur. Ze hebben nog niet allemaal nummerplaten, maar de vijfde van rechts heeft kenteken N-146 (Otten), links daarnaast staan de N-32238 (Van der Meulen) en de N-10320 (Lepelaers).
Bron: collectie ETAG, Lepelaers Archief
Pieter de Groot
Foto 4
Heel duidelijk is het niet te zien, maar de auto links vooraan lijkt kenteken N-146 te hebben. Hij werd gefotografeerd bij de Sint Christoffel-zegening bij de kerk in Hoeven, in juli 1931.
Bron: Dagblad van Noord-Brabant van 29 juli 1931
JP de Jong
Het beeld van deze schoonheid maakt dit los: de vader van onze huisarts Hillen in Vught, die ook huisarts was, schafte in 1905 bij Klaas Baving in Deventer (toch, of was het Hengelo) een Succes motorfiets aan, met eveneens een Fafnir blok, 3 pk. En als extra optie een Bosch ontsteking. Over deze fiets - in Oisterwijks bezit - en de pracht geschiedenis heb ik 'ns een artikel gepubliceerd.
@Robert Mens. Kunnen we dat artikel nog ergens vinden? In welk tijdschrift of boek is het gepubliceerd?
Met vriendelijke groet
Piet Otten had een rijwielhandel in de Rijkesluisstraat in Oirschot. Hij reed trots rond met "het oudste nummer in Oirschot". Dat had hij overgenomen van zijn familie in Breda...
En daar had hij gelijk in Ad, al speelde hij dan wel een beetje vals, want hij kreeg het pas in 1948. Het 'echte' oudste Oirschotse nummer is volgens mij N-443, in 1906 uitgegeven aan C.C. Vogel uit Oirschot.
Juist. En die Cornelis Vogel was de man die met mijn opa in 1914 met de motor naar Parijs reed. Zie het verslag bij N-443.
@ Ad van Zelst. En zo is het cirkeltje weer rond! Dank voor de aanvulling.
Reageer