Overslaan en naar de inhoud gaan

N-1

Uitgegeven in 1906

B.T.A.M. Vissers

Eindhoven verstrekt 1906

F.W.A.M. Vissers

Eindhoven verstrekt 1914

F.W.A.M. Vissers

Eindhoven vervallen 1945

A.C. Huijbregts

D 241 Zevenbergschen Hoek verstrekt 1945

Door bezoekers

Hans Huijbregts zei op 11 augustus, 2015 - 21:29

De man met de Buick is Adrianus (Janus) Huijbregts (1896-1968) garagehouder te Zevenbergschen Hoek. De foto is gemaakt voor zijn garagebedrijf aldaar.

BHIC Paul Huismans zei op 12 augustus, 2015 - 08:34

@Hans Huijbregts. Dus misschien hebben we hier niet te maken met de eigenaar van de auto, maar met de pomphouder? Of is Janus later houder geworden van dit nummerbewijs?

Hans Huijbregts zei op 12 augustus, 2015 - 20:52

Als garagehouder met een kraanwagen was hij vaak betrokken bij het bergen van voertuigen die bij ongelukken beschadigd waren. Een voertuig met dit nummer zou een ongeluk hebben gehad waarna Janus later houder van het nummerbewijs is geworden.

BHIC Paul Huismans zei op 13 augustus, 2015 - 07:51

Dus toch de eigenaar. Dank je Hans, dit maakt het duidelijk.
Met vriendelijke groet

Aard van Boven zei op 13 augustus, 2015 - 14:01

@Hans Huijbregts: dhr Janus Huijbrebts is als het goed is ook eigenaar geweest van deze Citroën Traction Avant Cabriolet net na de oorlog. Zie N-88077. Als ik het juist heb begrepen is de auto daarna naar de Fam. Nelemans uit Breda gegaan. Weet u misschien meer te vertellen over deze Traction die sinds 1998 in mijn bezit is? Bij voorbaat dank! aardvanboven@tele2.nl

Bob Eefting zei op 15 mei, 2017 - 22:26

In De Stem van 15 april 1955 (pagina 9) staat een mooi verhaal over hoe Huijbregts aan zijn kenteken N-1 is gekomen, en hoe het verkeer (vooral in België) ontzag had voor de wagen met dit kenteken. Bron: Krantenbank Zeeland.

vlubico zei op 3 mei, 2020 - 20:26

De foto van de Buick zal in 1955 genomen zijn maar het is model 1947.

Mommersteeg. H. zei op 15 mei, 2020 - 21:28

Ik heb een foto uit 1919 van een motor P- 1015. Waarschijnlijk Rotterdam of omgeving.
Mooie duidelijke foto's Merk: Douglas. (met vliegwiel!!!)
Ik wil graag die 2 afbeeldingen op de juiste plaats terecht laten komen.

Pieter Beelen zei op 17 mei, 2020 - 16:05

P-1015 is van A.Gudde uit Venlo. (Villapark 12). Jammer dat Limburg nog geen website als deze heeft

BHIC Paul Huismans zei op 18 mei, 2020 - 10:59

@ H. Mommersteeg. Totdat die Limburgse kentekenwebsite er is denk ik dat de Veteraan Motoren Club en misschien ook de Conam er blij mee zouden kunnen zijn.

Jitske Bergman zei op 15 april, 2022 - 14:24

Het kenteken van mijn overgootvader was 1460 in 1904 toen hij een bekeuring kreeg voor te snel in het Haagse Bos rijden--boete van het Gerecht 2 weken later van f50. In de auto zaten zijn schoonzoon, die reed, want Opa had een onderbeen verloren in een trein ongeluk in de 1890's. Zijn twee zoontjes zaten achter in met zijn dochter. Deze DeDion-Bouton was zijn 2de auto--een luxere auto dan zijn eerste, die de motor nog in een metalen kist achter de bank had hangen.

BHIC Paul Huismans zei op 19 april, 2022 - 07:17

Oei! En hoe hard reed hij toen wel? Kenteken 1460 is trouwens geen provinciaal kenteken, maar een landelijk kenteken. Die werden in 1898 ingevoerd en in 1906 vervangen door de provinciale nummerbewijzen. Meer over deze landelijke kentekens is hier te lezen. De Conam heeft er een lijst van op haar website staan. 1460 werd in 1904 uitgegeven aan G. Lensvelt in Vlaardingen, lees ik daar. Vanaf 1906 zal hij mogelijk een Zuid-Hollands nummerbewijs hebben gehad. Daarover hebben wij helaas geen gegevens, maar bij het Nationaal Archief zijn wel lijsten van de Zuid-Hollandse kentekens voorhanden.

Reageer

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.