Overslaan en naar de inhoud gaan

N-73007

Uitgegeven in 1946

A.P. van de Brandt

Bosscheweg 80 Boxtel verstrekt 1946

Door bezoekers

vlubico zei op 22 november, 2017 - 11:02

Dit is heel duidelijk een WHWMHZ (wie het weet mag het zeggen)

Albert Koops zei op 22 november, 2017 - 14:10

Ik weet het niet zeker maar vind de auto veel weg hebben van een DKW of AutoUnion cabrio...

A. van den Brandt zei op 1 juni, 2019 - 02:38

Deze auto was volgens mij een Chevrolet en was van mijn vader. Kan me nog herinneren dat wij als kinderen, in de " kattenbak" zaten.

BHIC Paul Huismans zei op 3 juni, 2019 - 11:21

@ A. van den Brandt. Dank voor de informatie. Heeft uw vader meer auto's gehad tot pakweg 1956? Want die kunnen allemaal nog dit kenteken hebben gehad. Het kenteken was namelijk persoonlijk en niet gebonden aan een specifieke auto.

Christ van Eekelen zei op 28 augustus, 2019 - 13:44

Louis van den Brandt, één van de vijf zonen van smid Frans van den Brandt uit de stationsstraat begon omstreeks 1942 een autogarage/smederij aan de Bosscheweg. Ook verhuurde hij auto's met chauffeur. De chauffeur was hij dan zelf. Zo heeft hij meerdere keren een Boxtelse huisarts in de nachtelijke uren naar een bevalling gebracht. Hij heeft zelfs een keer bij de bevalling moeten helpen. Zijn vader, Frans van den Brandt, had in 1908 reeds een contract met Esso voor het leveren van benzine. In de begintijd werd de benzine nog verkocht middels een jerrycan. Zoveel auto's reden er nog niet in Boxtel. Later werd er een benzinepomp gebouwd bij de smederij in de Stationsstraat. De garage op de Bosscheweg was in de beginjaren nog niet een garage zoals we die vandaag de dag kennen; het was meer een reparatiewerkplaats en smederij. Er werd ook onderhoud gepleegd aan militaire vrachtauto's (GMC) die door de Amerikanen na de oorlog waren achtergelaten en die in de zgn 'Mob-opslag' gingen. Eens per jaar moest de motor van die vrachtauto een keer lopen en werd er tevens onderhoud aan gepleegd. Op de foto is boven de werkplaats het logo van Ford en de tekst 'sub-dealer van Ford' te zien. In de jaren '50 van de vorige eeuw werd de garage een Citroën-dealer. In 1965 veranderde dat in een dealerschap van Daf. Toen Daf in 1973 werd overgenomen door Volvo, veranderde het garagebedrijf mee. In 2003 werd door (klein)zoon Frank van den Brandt het nieuwe garagebedrijf aan het Boseind in gebruik genomen. Na Louis en Frank is nu ook de (klein)zoon Dennis in het bedrijf actief. De eenmanszaak uit 1942 is van handwerkbedrijf annex smederij uitgegroeid tot een high tech commercieel vak. De foto uit maart 1952 werd gemaakt ter gelegenheid van het aanbrengen van verlichting boven de pompen. De benzinepomp stond er al wel, maar was niet goed verlicht. Nu kon de pomp ook 's nachts gevonden worden. Rechts is café Bellevue ook nog te zien. Na de sloop van het bedrijfspand, het woonhuis en café Bellevue werd er op die plaats een aantal nieuwe huizen gebouwd. Dit straatbeeld zult u niet meer aantreffen. Bronnen: Fotopersbureau Het Zuiden en Frank van den Brandt, directeur Volvogarage Boseind 1

BHIC Paul Huismans zei op 29 augustus, 2019 - 08:33

@ Christ van Eekelen. Dat is nog eens aan aanvulling! Een complete bedrijfsgeschiedenis, dank daarvoor!

Mommersteeg. H. zei op 24 februari, 2020 - 15:58

De wagen met kenteken N-73007 werd in 1954 gebruikt als Victorie vervoermiddel bij het eindexamen van Marga Janssens te Halsde Barriere,
Ik heb daar twee duidelijke foto's van , maar hoe kan ik die ter aanvulling van bovenstaande informatie opsturen. naar <deautovanmnopa.nl?

BHIC Paul Huismans zei op 26 februari, 2020 - 10:55

Beste H. Mommersteeg, foto's kun je indienen via het formulier op deze website, waar deze link naar leidt. Maar je kunt ze ook insturen als bijlage bij een e-mail aan info@deautovanmnopa.nl.

Wij zien de foto's met belangstelling tegemoet!

Reageer

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.