Dit nummerbewijs is van mijn Opa
en is nu in mijn bezit.
Is hier meer informatie over ?
b.v.b welke merk en type ato's dit nummer heeft gehad
Graag hoor ik van U
@C.R.W.M. van der Aa. Helaas kunnen we u daarmee niet verder helpen. Een nummerbewijs werd op naam van een persoon afgegeven en niet, zoals tegenwoordig, aan een voertuig. Je had als eigenaar dus een kenteken, dat steeds mee verhuisde van de ene naar de volgende auto of motor. Het BHIC heft nu de beschikking over een deel van de gegevens van die kentekenregistratie. Maar die geeft dus alleen aan wie er een kenteken had, niet waarmee dan werd gereden.
Paul
bedankt voor het antwoord,
Als ik het goed begrijp, als de persoon
4 auto's had hadden die allemaal het zelfde
het zelfde nummer.
@C. v.d. Aa. Inderdaad bleef het kenteken bij de persoon, ook als die een andere auto of een andere motor aanschafte. Het nieuw aangeschafte voertuig kreeg dus gewoon hetzelfde nummer als het oude. Aanvankelijk kon je hezelfde nummer zelfs tegelijkertijd op meerdere voertuigen gebruiken, maar dat werd rond 1920 afgeschaft. Van toen af was het dus verplicht om meerdere nummerbewijzen te hebben als je meerdere motorvoertuigen tegelijkertijd in bezit had.
Met vriendelijke groet
Dit nummerbewijs is van mijn Opa
en is nu in mijn bezit.
Is hier meer informatie over ?
b.v.b welke merk en type ato's dit nummer heeft gehad
Graag hoor ik van U
@C.R.W.M. van der Aa. Helaas kunnen we u daarmee niet verder helpen. Een nummerbewijs werd op naam van een persoon afgegeven en niet, zoals tegenwoordig, aan een voertuig. Je had als eigenaar dus een kenteken, dat steeds mee verhuisde van de ene naar de volgende auto of motor. Het BHIC heft nu de beschikking over een deel van de gegevens van die kentekenregistratie. Maar die geeft dus alleen aan wie er een kenteken had, niet waarmee dan werd gereden.
Paul
bedankt voor het antwoord,
Als ik het goed begrijp, als de persoon
4 auto's had hadden die allemaal het zelfde
het zelfde nummer.
@C. v.d. Aa. Inderdaad bleef het kenteken bij de persoon, ook als die een andere auto of een andere motor aanschafte. Het nieuw aangeschafte voertuig kreeg dus gewoon hetzelfde nummer als het oude. Aanvankelijk kon je hezelfde nummer zelfs tegelijkertijd op meerdere voertuigen gebruiken, maar dat werd rond 1920 afgeschaft. Van toen af was het dus verplicht om meerdere nummerbewijzen te hebben als je meerdere motorvoertuigen tegelijkertijd in bezit had.
Met vriendelijke groet
Reageer