N-20501
H.W.C. van Overbeek
Besterdstraat 22 Tilburg verstrekt 1928
Aanvullende informatie
De auto met dit kenteken werd in 1948 door "Rembrandt" uit Laren gefotografeerd in Tilburg op de Heuvel, bij de Sint-Jozefkerk en het standbeeld van Willem II.
De foto, te zien bij het Regionaal Archief Tilburg, mag hier in verband met onduidelijkheid over de auteursrechten niet worden getoond.
Met dank aan Jan van Weert voor de tip.
Foto 1
Harrie van Overbeek rijdt de linker motor. De motor rechts heeft kenteken N-19383.
Foto 2
Henricus Wilhelmus Cornelis, genoemd Harrie van Overbeek, geboren te Tilburg 23 juni 1905 en overleden te Territet in Zwitserland op 6 juni 1988, was getrouwd met Huberdina Maria Henrica, genoemd Ine Schraven, geboren te Tilburg op 12 april 1906 en overleden te Villeneuve in Zwitserland op 24 mei 1983. Harrie W. C. van Overbeek was directeur van N.V. Verzekering-maatschappij Johan de Witt, gevestigd Spoorlaan 96-98 te Tilburg. Hij was een zoon Henricus Joannes Cornelius, genoemd Henri van Overbeek, geboren te Tilburg op 21 oktober 1873 en overleden Tilburg op 10 mei 1937, en Francoise, genoemd Coise Albers geboren te Ixelles bij Brussel op 9 april 1878 en overleden te Goirle 29 mei 1954.
Ine van Overbeek–Schraven was een dochter van Jacobus Henricus Schraven, afkomstig uit Blitterswijk (gemeente Meerlo, Noord-Limburg) en Catharina Maria Eijsbouts (Asten 31 december 1873 - Tilburg 16 april 1954), dochter uit het bekende geslacht van de klokkengieters te Asten. In 1900 kochten zij de windmolen aan de Broekhovenseweg en richtten de Graan- en Meelhandel H. Schraven-Eijsbouts op te Tilburg. Dit bedrijf was later gevestigd in de Piushaven te Tilburg.
Bron foto's: Collectie H. van Overbeek
Harry van Overbeek
Ford 1933
De heer Hans Compter, een groot kenner van Old Timers uit New Zeeland schreef mij dat deze auto een Ford-V8 2 deurs Sedan is uit 1934.
Het is toch echt een model 1933, duidelijk te herkennen aan de gebogen louvres in de motorkap die bij het model 1934 recht zijn. Ook de spijltjes van de gril zijn voor 1933 licht gebogen en voor 34 recht. Verder, maar op de foto niet zichtbaar, heeft 1933 één motorkap sluiting, in het midden onder de louvres, tegen 1934 één voor en één achter. Het embleem op de gril verschilt ook maar is ook op de foto niet zichtbaar.
Geachte Vlubico, Dank voor uw reactie. Mijn autokennis over vooroorlogse auto's is erg klein en ik heb de informatie inzake het bouwjaar van derden gekregen. Met vriendelijke groet,
Reageer