N-1277
J. Lepelaers
Tilburg verstrekt 1912
J.H. Lepelaers
Zwijsenstraat 29 Tilburg
Aanvullende informatie
Foto 1
1921. N-1672 De heer Luijten aan het stuur van de achterste motor en achterop Van Erp (Lijstenmakerij Van Erp - Broekhans Tilburg). N-1277 Eduard Lepelaers en achterop Chef Broeckx op zijn BSA motor.
Foto 2
1921. Eduard Lepelaers samen met zijn toekomstige vrouw Lies Broeckx die achter op de motor met kenteken N-1277 zit. Eduard Lepelaers, geboren 16 januari 1901, heeft het ondernemersbloed van thuis uit meegekregen. Zijn vader was de eigenaar van de Eerste Tilburgsche Stoom en Timmerfabriek J.H. Lepelaers & Zonen aan de Zwijsenstraat 29 te Tilburg.
Foto 3
1930. Garage Ed Lepelaers tijdens een personeeluitje. De stop vond plaats bij restaurant "De Nachtegaal". Eduard Lepelaers staat op de bumper van de auto met het kenteken N-1277. Voor hem staat zijn vrouw Lies Lepelaers-Broeckx.
Foto 4
1937. Ed Lepelaers tijdens de Brabant Grensrit bij Hotel Modern op de Heuvel in Tilburg.
Foto: Lies Lepelaers-Broeckx. Bron: collectie ETAG (met dank aan Jan van Weert voor de tip)
16 mei 2013 droeg de heer Ed Lepelaers jr. (85) het volledige archief van Garage Ed Lepelaers Tilburg en zijn privé archief, inclusief alle rechten, over aan Pieter de Groot. Alle documenten, foto's etc zijn gedigitaliseerd en samen met de heer Ed Lepelaers benoemd en beschreven.
Ed Lepelaers jr. - Pieter de Groot
www.etag-collection.nl
Foto 4
Onder grote belangstelling rijdt een Opel van garage Lepelaers in een promotierit over de Bosscheweg in Tilburg, 1950. [correctie: deze Opel is een Kapitän, het model dat gebouwd is tussen november 1953 en september 1955. Die promotierit kan dus niet in 1950 worden gedateerd; zie reactie hieronder. Redactie]
Foto: Eduard Lepelaers collectie (bron: collectie ETAG)
Pieter de Groot
Dwars door Brabant-rit
Op 30 juni 1921 werd de Dwars door Brabant-Rit verreden, voor solo-motoren 142 kilometer. E.F.A. Lepelaers verreed deze wedstrijd op een Gillet, maar in dat jaar had hij nog geen eigen nummerbewijs (in 1923 was zijn eerste kenteken N-10320). Vermoedelijk gebruikte hij de motor met dit kenteken. Hij reed de rit wel uit, maar viel buiten de prijzen.
Bron: Provinciale Noordbrabantsche en 's Hertogenbossche courant van 1 juli 1921
Met dank aan JP de Jong voor de tip.
Brabant Grensrit
In 1935 nam Ed Lepelaers deel aan de Brabant Grensrit. Zijn Opel had startnummer 13.
Bron: Autosport Archief van Dries Jetten, Boxmeer
Alleen op foto 2 zit Eduard Lepelaers op een BSA. De motorfiets met zijn nummer op foto 1 is toch echt een Harley-Davidson.
Die laatste Opel is een Kapitän, het model dat gebouwd is tussen november 1953 en september 1955. Die promotierit kan dus niet in 1950 worden gedateerd.
Reageer