Overslaan en naar de inhoud gaan

N-12125

Uitgegeven in 1923

J.G.J. Verbeeck

Boxmeer verstrekt 1923

Door bezoekers

Cor Peters zei op 24 oktober, 2015 - 17:06

Joannes Gerardus Josephus Verbeeck was arts en waarschijnlijk verbonden aan het H. Hartziekenhuis in Boxmeer. Op een foto van het voorplein van het ziekenhuis staat een prachtige automobiel. Als je op de kentekenplaat inzoomt is het kenteken N12125 duidelijk leesbaar (Bron: BHIC foto's van Brabant; foto's van Boxmeer; pagina 11 identificatienummer BOXO134; rechtsonder). Merk en type weet ik niet, maar er zullen beslist wel liefhebbers van oldtimers zijn die precies kunnen vertellen om welk merk het hier gaat.

BHIC Paul Huismans zei op 26 oktober, 2015 - 08:50

@Cor Peters. Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben de foto er meteen bijgeplaatst!
Met vriendelijke groet

vlubico zei op 31 oktober, 2015 - 21:23

Dit is een Buick 1934/35. Er is geen uiterlijk verschil tussen deze 2 jaren.

Daan Eras zei op 21 december, 2020 - 14:05

Jammer, dat als U de foto er direct heeft bijgeplaatst, deze niet rechts boven in beeld verschijnt, zoals bij de andere kentekens...

BHIC Paul Huismans zei op 21 december, 2020 - 14:41

@ Daan Eras. De foto waarover het in de eerdere reacties gaat is juist de foto die rechts bovenin het beeld staat.
Met vriendelijke groet

Angeline Aben zei op 3 februari, 2025 - 12:23

beste,

Jos Verbeeck was huisarts (dus niet verbonden aan het H. Hartziekenhuis) en begon aanvankelijk als zodanig een praktijk in Boxmeer. In 1924 verhuisde hij naar St. Anthonis en werkte in die plaats, maar ook in de omliggende dorpen als huisarts.

BHIC Paul Huismans zei op 3 februari, 2025 - 13:37

Dank voor deze correctie, Angeline. Verhuizingen ná de afgifte van het nummerbewijs zijn helaas niet in onze database meegenomen, simpelweg om dat de bron die niet vermeldt. Daarin vinden we alleen het nummer, de naam, (meestal) het adres en de woonplaats op het moment van uitgifte of intrekking van het nummerbewijs.

Joost zei op 7 februari, 2026 - 19:33

Ter informatie. Mijn vader Sjef Hofmans, werd op 18 jarige leeftijd chauffeur van huisarts Verbeeck.
Dit was in 1947. Naar mijn weten heeft dr Verbeeck voor 2.5 gulden alle rijbewijzen voor mijn vader betaald. Daar heeft hij in zijn werk veel plezier aan beleeft. Auto, bus, vrachtwagen en motor.

BHIC Frank van Doorn zei op 9 februari, 2026 - 10:07

Dankjewel voor de informatie, Joost. Het geeft ook een mooi beeld van de tijd.

Reageer

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.