Overslaan en naar de inhoud gaan

N-1194

Uitgegeven in 1911

J.L. Lobach

Udenhout verstrekt 1911

Door bezoekers

Ad van Zelst zei op 22 maart, 2017 - 12:30

Het lijkt me een Hispano-Suiza van rond 1930.

G.Loo zei op 26 maart, 2017 - 11:11

Beide auto`s zijn van Amerikaanse makelij.
De laatste is een La Salle van rond 1930

Ad van Zelst zei op 27 maart, 2017 - 10:40

La Salle, ja daar heb ik ook naar gekeken. Maar ik twijfel toch. Geen logo op de beugel tussen de koplampen, de vorm van de beugel, de voorbumper. En vooral dat knikje in de sierlijst dwars over de motorkap, dat zie ik bij La Salle niet terug. Misschien had de wagen ooit schade en hebben ze er zelf wat aan vermaakt.

Ad van Zelst zei op 27 maart, 2017 - 20:59

Zoiets houdt me toch wel bezig op m'n oude dag... Het is een Fiat 522 6 cilinder, waarvan er tussen 1931 en 1933 6000 gebouwd zijn. Je komt ze op internet in verschillende varianten tegen, maar de volgende details kloppen: radiateur, koplampbeugel, het knikje in de sierlijst over de motorkap, de vorm van het derde zijruitje, de bumper, vorm van de spatborden, zonneklep, vorm van de voorruit. Geen twijfel mogelijk. De radiateurmascotte hoort er niet op.

BHIC Paul Huismans zei op 28 maart, 2017 - 07:57

@Ad van Zelst. Bedankt Ad, je klinkt overtuigend. De tekst en het bijschrift bij de foto zijn aangepast.

met vriendelijke groet

Marjo van Well-Hagemeijer zei op 22 juli, 2017 - 13:19

De tweede foto kan nooit Louis Vermeer zijn. Vermeer was de chauffeur van Lobach tussen 1929 en 1945. Het kenteken op de auto is N-1194. Lobach kreeg in 1921 kenteken N-7305. Zou Joseph L. Lobach niet zelf op de foto staan?

BHIC Paul Huismans zei op 24 juli, 2017 - 10:18

@ Marjo van Well-Hagemeijer. Zo'n nummer hoorde bij de eigenaar, niet bij een bepaald voertuig. Dus als dr. Lobach een nieuwe auto kocht, dan kreeg die hetzelfde kenteken als zijn oude. Alleen als hij er een tweede auto (of motor) bij kocht, dan kwam er ook een kenteken bij. Tot 1919 mocht je zelfs meer voertuigen tegelijk op één kenteken rijden, daarna niet meer. Meer over de achtergronden van de provinciale kentekens kunt u lezen op de pagina 'Brabantse kentekens?'

Met vriendelijke groet

Marjo van Well-Hagemeijer zei op 24 juli, 2017 - 10:39

Hartelijk dank voor de reactie, Paul.
Vriendelijke groet.

Reageer

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.