N-470
E.J.P. Leurs
Sint-Oedenrode verstrekt 1906
F.J.F. Leurs
Sint-Oedenrode vervallen 1927
H.L.M.H. Gudde
A 387 Sint-Oedenrode verstrekt 1927
H. L. M. H. Gudde
Sint-Oedenrode vervallen 1939
L. H. v. d. Kamp
Kofferen A 278 Sint-Oedenrode verstrekt 1939
Aanvullende informatie
Foto: huldiging van de spelers van het eerste elftal van EVV in een Pontiac na het behalen van het landskampioenschap in 1954, Eindhoven Centrum. Bron:
RHC Eindhoven, nr. 251684.
Brabant Grensrit
L. van de Kamp nam in 1949 en 1951 deel aan de Brabant Grensrit. In beide gevallen met een Ford, maar het startnummer verschilde wel: 59 in 1949 en 5 in 1951.
Bron: Autosport Archief van Dries Jetten, Boxmeer

In 1950 werd op 17 en 18 maart de tweede Brabant Grensrit na de oorlog verreden, met een lengte van zo'n 800 kilometer. De belangstelling was zo groot, dat de organisatie besloot het aantal toegelaten auto's te verhogen tot 200.
In het Eindhovens Dagblad van 15 maart wordt het team L. v. d. Kamp-J. Verheugt, genoemd die met een Ford met dit kenteken inschreven voor de individuele deelnemers tweede klasse. Ook onder de clubteams worden hun inschrijving genoemd, maar zonder auto of kenteken. In de klasse 2 (boven de 1.500 cc) wonnen zij de derde prijs (bron: Bredasche Courant van 20 maart 1950)
Met dank aan JP de Jong voor de tip.
N-470
Eigenaar: Antoon Jozef Marie Hubert Gudden
Beroep: Tabaksfabrikant
Woonplaats: Sint-Oedenrode, Dijk A 397
Merk: Ford
Jaar: 1925
Motornummer: 9279428
Chassisnummer: 60
Aantal cilinders: 4
Bandenmaat: 730 x 130
Zitplaatsen: 2
Soort der carrosserie: Torpedo
Chauffeur die het motorvoertuig gewoonlijk bestuurt:
Naam: Henri Louis Marie Hubert Gudden
Geboren: 5 november 1900
Wonende: Sint-Oedenrode, Dijk A 385
De gegevens van Willie Damen slaan duidelijk niet op de auto op de bijgaande foto, dat is een Pontiac 1952.
@vlubico. Inderdaad, maar zoals je bekend zal zijn: dat hoeft ook niet. Je nam het nummer mee van het ene naar het volgende voertuig en kon zelfs meer auto's of motoren tegelijk met hetzelfde kenteken bezitten. Het nummer identificeert dus niet een voertuig, maar zijn bezitter. N-470 is in de loop van de periode, voor zover we nu weten, in handen van drie verschillende eigenaren geweest.
Met vriendelijke groet.
De genoemde eigenaar heette Antoon Joseph Marie Hubert Gudde
Genoemde eigenaar heette wel degelijk Gudden; het was mijn grootvader. Waarschijnlijk is bij verhuizing van de familie van Sint-Oedenrode naar Den Haag de laatste 'n' verdwenen en
leven wij voort onder de naam Gudde.
@ C. Gudde. Blijkbaar is er al eerder verwarring over geweest. Wij hebben ons niet gebaseerd op de burgerlijke stand (daar wordt de officiële spelling vastgelegd), maar op de lijsten van uitgegeven en vervallen nummerbewijzen van de ANWB. Hierna ziet u de inschrijving uit 1927 en de intrekking uit 1939. In beide gevallen is ook daar de spelling "Gudde" al gebruikt.
Reageer