Overslaan en naar de inhoud gaan
Robert van Kesteren zei op 27 juni, 2020 - 14:43

Inderdaad een Chevrolet met de sterke Stove bolt six zes cylinder met kopkleppen uit de personenwagenwereld. De auto's werden achtergelaten omdat de transportkosten per schip terug te hoog lagen en neergezet in zwaar bewaakte kavels. Opkopers waren handelaren die grof geld verdienden, dikwijls o.w.-ers die de geldzuiveringen ontlopen waren met "smoezen als ik moest voor de Duitsers werken gedwongen "of geld naar Zwitserland sluisden en dat na januari 1946 sporadisch opnamen om deze auto's te kopen en verkopen.
Van Loons auto is net ongebouwd maar meestal verdwenen militaire zaken voor burger laadbakken en ladingsopbouw gesloten zoals bij van Gend &Loos en de Spar etc. Er werden ook autobusjes van gemaakt.
Midden jaren zestig ging het beter en de zuiplapjes met geringe top verdwenen naar de sloop, totaal op, nieuwe bedrijfswagen waren efficiënter en men had genoeg van de
oorlog.
De club "Keep them rolling "restaureert ze weer perfect voor menig feest of historische optocht.
Meneer van Loon heeft zich rot gewerkt inzake de wederopbouw en de kalkresten kleven aan de truck.
Als kind zag ik ze veel in Scheveningen voor bevoorradingsservice van de strandtenten en zo en bij schelpenvissers. Ook bij kermisklanten en als kraanwagen ( al dan wel of niet omgebouwd )
Vr.gr.,

Robert van Kesteren, oud docent geschiedenis.

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.