De Opel Kapitän Cabriolet was waarschijnlijk een 'Super Six' die in Antwerpen was gebouwd. Er zijn in Nederland voor de oorlog geen Kapitäns via de officiële GM-dealers geleverd. GM hanteerde voor de daar geproduceerde export-versie van de 'Kapitän' de Amerikaanse naam 'Super Six'.
Die cabriolet kon ook nooit in 1938 zijn aangeschaft, aangezien de productie van het cabriolet-model en ook de tweedeurs coach van zowel de Kapitän als de Super Six pas in de eerste maanden van 1939 begon.
Franklin Moquette
(Voorzitter Stichting Opel Super Six)
De Opel Kapitän Cabriolet was waarschijnlijk een 'Super Six' die in Antwerpen was gebouwd. Er zijn in Nederland voor de oorlog geen Kapitäns via de officiële GM-dealers geleverd. GM hanteerde voor de daar geproduceerde export-versie van de 'Kapitän' de Amerikaanse naam 'Super Six'.
Die cabriolet kon ook nooit in 1938 zijn aangeschaft, aangezien de productie van het cabriolet-model en ook de tweedeurs coach van zowel de Kapitän als de Super Six pas in de eerste maanden van 1939 begon.
Franklin Moquette
(Voorzitter Stichting Opel Super Six)